شرایط استفاده از محتوا و حریم خصوصی خوانندگان

از اون‌جایی که متن شرایط استفاده و سیاست حریم خصوصی بار حقوقی داره، معمولا سعی می‌شه به زبان رسمی و معمول حقوقی نوشته بشه که ابهامی وجود نداشته باشه. (یا در مواقعی، مخصوصا ابهام وجود داشته باشه.)

اما من -به عنوان مالک و نویسنده‌ی این وبلاگ- ترجیح می‌دم این قضیه رو به زبون خودمونی و مشترک خودمون مطرح کنم.

اگر ابهامی بود، می‌تونید به صفحه‌ی درباره‌ی من سر بزنید و از طریق یکی از راه‌های تماس -که اون‌جا شرح داده شدن- سوال‌تون رو بپرسید.

 

شرایط استفاده از محتوای این وبلاگ:

۱- خوندن محتوای این وبلاگ آزاده اما براساس «قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان» و «قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی»، تکثیر و استفاده‌ی مادی از این محتوا قابلیت پیگرد قانونی داره.

در نتیجه کپی متن‌های منتشر شده در هرکدوم از صفحات سایت فقط به این شکل امکان‌پذیره:

الف: کل متن یک صفحه یا پست نباید به هیچ وجه در جای دیگری منتشر بشه. تاکید می‌کنم: به هیچ وجه. (تنها استثنا وقتیه که از شخص من اجازه‌ی کتبی دریافت کرده باشید.)

ب: اگه می‌خواید از بخشی از متن یکی از صفحات یا پست‌ها در جایی استفاده کنید، باید متن کپی‌شده از این وبلاگ رو داخل گیومه بذارید (گیومه: «» یا “”) و بلافاصله قبل یا بلافاصله بعدش، یه لینک به منبع نقل قول (صفحه‌ای که متنو ازش کپی کردید) در اختیار مخاطب‌تون قرار بدید. متن داخل گیومه نباید به هیچ وجه دست‌کاری بشه و باید عینا از این وبلاگ نقل قول بشه.

 

مثال: به گفته‌ی حامد درخشانی «به طور کلی اولویت اول در خرید دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر، دو برند نیکون و کنون هستند. برندهای دیگر در ایران کم‌تر پیدا می‌شوند و در خرید لوازم بعدی می‌توانند به دردسرتان بیندازند؛ به‌خصوص از لحاظ مالی.»

یا

«حتی اگر چند ده میلیون تومان صرف خرید یکی از به‌ترین دوربین‌های موجود در بازار کرده باشید، امکان ندارد با وجود یک تکه پلاستیک بی‌کیفیت در مقابل سنسور به عکس‌های باکیفیتی برسید.» حداقل این چیزی‌ست که حامد درخشانی می‌گوید.

 

اگه می‌خواید از محتوای پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی‌تون استفاده کنید. یا باید به وبلاگ لینک بدید یا پروفایل من در اون شبکه‌ی اجتماعی رو تگ یا منشن کنید.

 

۲- اگه می‌خواید به قصد لینک‌سازی برای سایت‌تون رو این وبلاگ کامنت بذارید، توصیه‌ی من اینه که بی‌خیال قضیه بشید. کامنت‌هایی که حاوی لینک باشن، به شکل خودکار وارد اسپم می‌شن. بعدم یا کلا حذف می‌شن و اجازه‌ی انتشار روی پست رو پیدا نمی‌کنن یا لینک ازشون حذف می‌شه و بعد پذیرفته می‌شن.

در موارد خاص که حس کنم لینک به منظور تبلیغ نیست، ممکنه حذفش نکنم. ولی سیاست کلی بر اینه که تبلیغ لینک از طریق کامنت گذاشتن، کار مفیدی نیست و من هم قبولش نمی‌کنم.

کامنت‌های فینگلیش هم پذیرفته نمی‌شن. می‌تونید انگلیسی بنویسید با حروف انگلیسی یا فارسی بنویسید با حروف فارسی.

علاوه بر این، کامنت‌هایی که حاوی توهین باشن هم منتشر نمی‌شن. به طور کلی، اختیار کامل منتشر کردن یا نکردن کامنت‌ها با منه.

 

۳- همه‌ی ما عقل داریم! حداقل من با این فرض وبلاگ می‌نویسم. در نتیجه مسئولیت عمل کردن، عمل نکردن یا ناقص عمل کردن شما به حرف‌ها و توصیه‌های این وبلاگ با خودتونه. حرفای من وحی منزل نیست و ممکنه در بعضی جاها ناقص باشه یا درمورد شما صدق نکنه. انتظار طبیعی از خواننده اینه که اطلاعات وبلاگ رو بخونه ولی در نهایت با عقل و اختیار خودش تصمیم بگیره. (یعنی اگه مثلا یه پست درمورد یادگیری زبان این‌جا خوندید و بعد با برداشت خودتون از اون پست تلاش کردید زبان یاد بگیرید و موفق نشدید، مسئولیتش با من نیست!)

 

سیاست این وبلاگ درمورد حریم خصوصی خوانندگان:

۱- همون‌طور که گفتم، خوندن محتوای این وبلاگ برای هر کسی آزاده و نیاز به کار خاصی نداره. اما ثبت نظر برای پست‌ها، نیازمند یک اسم و یک آدرس ایمیله. آدرس ایمیل برای اینه که اگر پاسخی به کامنت‌تون ارسال شد، یه ایمیل خودکار بگیرید و از این پاسخ خبردار بشید. (این ایمیل از طرف وردپرس ارسال می‌شه که من برای مدیریت محتوای وبلاگم ازش استفاده می‌کنم.) اسم برای اینه که معتقدم اگر قراره نظری بدیم، باید یه بخشی از هویت‌مون رو پای اون نظر بذاریم.

ایمیل‌هایی که برای ثبت نظر ازشون استفاده بشه، در اختیار هیچ فرد یا سازمانی قرار نخواهند گرفت. خود من هم ایمیلی به‌شون ارسال نخواهم کرد.

 

۲- برای این‌که بتونم عمل‌کرد بخش‌های مختلف این وبلاگ رو تحلیل کنم، از ابزارهای مختلفی مثل گوگل آنالیتیکز استفاده می‌کنم. این ابزارها، حرکت شما در طی بازدیدتون از وبلاگ رو دنبال می‌کنن تا من به اطلاعات اولیه‌ای -مثل این که بعد از ورود به سایت کدوم صفحه‌ها رو باز کردید- دست‌رسی داشته باشم.

 

۳- برای این‌که مشترک وبلاگ بشید باید آدرس ایمیل‌تون رو ثبت کنید یا این‌که از روی مرورگرتون اجازه‌ی ارسال نوتیفیکیشن رو به من بدید. برای هر دو، از ابزارهای خارجی استفاده می‌کنم و کسی به جز من به این ابزارها دست‌رسی نداره.

اگر با آدرس ایمیل‌تون مشترک وبلاگ بشید، می‌تونید مطمئن باشید که آدرس ایمیل شما در اختیار هیچ فرد یا سازمانی قرار نخواهد گرفت. ضمنا همیشه امکان خروج از لیست مشترکین خبرنامه‌ی ایمیلی رو خواهید داشت.

 

درمورد فروش‌گاه وبلاگ:

برای خرید از فروش‌گاه وبلاگ باید آدرس ایمیل‌تون رو ثبت کنید و حساب کاربری بسازید. ممکنه از طریق آدرس ایمیلی که ثبت کردید، خبرها و تخفیف‌های بعدی درمورد فروش‌گاه رو به اطلاع‌تون برسونم. ولی در هر صورت همیشه امکان لغو دریافت این ایمیل‌ها رو خواهید داشت.

مثل موارد قبلی، در این مورد هم آدرس ایمیل شما در اختیار هیچ فرد یا سازمانی قرار نخواهد گرفت.

 

محتوای این صفحه امکان تغییر در طول زمان رو داره.

گروه رسانه‌ای حامد درخشانی
در حال به‌روزرسانی و ایجاد تغییراتی بزرگ در وب‌سایت هستیم. برای یادگیری عکاسی و ویدئوگرافی، بعدا به ما سر بزنید...
close-image